Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w Publicznym Przedszkolu nr 15
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna polega na:
- rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i mozliwości psychofizycznych dzieci
- wspieraniu rodziców i nauczycieli
- Dziecko może zostać objęte pomocą psychologiczno – pedagogiczną z inicjatywy:
- rodzica
- nauczyciela
- dyrektora placówki
- pielęgniarki środowiska wychowania
- poradni psychologiczno – pedagogicznej
- pracownika socjalnego
- asystenta rodziny
- kuratora sądowego
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor placówki, a udzielana jest przez nauczycieli, wychowawców oraz specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów we współpracy z rodzicami i poradniami.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia
- zajęć dydaktyczno – wychowawczych
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych
- porad i konsultacji
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze organizuje się dla dzieci mających trudności w nauce, a w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, prowadzone są przez wychowawców – nauczycieli.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne organizuje się dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Zajęcia logopedyczne organizowane są dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powoduje zaburzenie komunikacji językowej oraz utrudnia naukę. Zajęcia logopedyczne prowadzone są przez logopedę mgr A. Remian