Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej
z dziećmi 4,5 letnimi na miesiąc wrzesień 2024 r.
opr. Anna Żak, Bożena Wilk
Witajcie w przedszkolu.
Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Przypomnienie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie i przestrzeganie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników.
Razem jest weselej.
Poznawanie zamiłowań i upodobań swoich kolegów, odkrywanie swoich mocnych stron, sposobów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Nabywanie świadomości dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i dorosłymi. Rozwijanie umiejętności opowiadania, pokonywania nieśmiałości podczas dzielenia się swoimi przemyśleniami na forum grupy. Wzbogacanie słownika przez kontakt z literaturą. Rozwijanie poczucia rytmu, odnajdywanie przyjemności podczas ruchu przy muzyce.
Nasze emocje i uczucia.
Uświadomienie dzieciom wartości wynikających z poznania i zrozumienia własnych stanów emocjonalnych oraz uczuć innych osób. rozwijanie u dzieci zdolności do empatycznego odczuwania; – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć przeżywanych w różnych sytuacjach oraz radzenia sobie z nimi. Poprzez tworzenie prac plastycznych rozwijanie małej motoryki, precyzji i dokładności. Dostrzeganie i nazywanie różnic i podobieństw, utrwalanie pojęć: nad, pod, góra, dół.
Witamy jesień.
Podsumowanie wiedzy dotyczącej zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią Rozwijanie umiejętności współdziałania w sytuacji zabawowo-zadaniowej. Utrwalanie nazw darów jesieni, dobierania stroju odpowiednio do pogody. Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody. Rozwijanie zmysłu dotyku, węchu, wzroku oraz umiejętności matematycznych poprzez zabawy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.