PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 6 LETNICH
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2025 r.
E. Gil
A. Dębska
Temat kompleksowy: „Kody jesieni”
Cele: wykonuje samodzielnie grzechotkę z dostępnych materiałów, tworzy akompaniament do piosenki z wykorzystaniem wykonanej samodzielnie grzechotki, wskazuje na ilustracji narzędzia ogrodnicze, rozpoznaje dotykiem owoce i warzywa, opisuje swoimi słowami smak owoców i warzyw, tj. jabłka, gruszki, marchwi, buraka, wyróżnia głoskę o w nagłosie, wyróżnia głoskę o w wygłosie, rozpoznaje literę o wśród innych liter, kreśli litery O, o po śladach, rozpoznaje na ilustracjach zwierzęta leśne (niedźwiedzia, wiewiórkę, jeża, borsuka), wskazuje różnice w wyglądzie kolegi/ koleżanki, poprawnie stosuje określenia: cięższy od, lżejszy od.
Temat kompleksowy: „W krainie emocji i uczuć”
Cele: wie, co to jest cisza, wie, co to znaczy być cicho, reaguje na przerwę w muzyce, wyraża swoje emocje za pomocą kolorów, tworzy kolaż, świadomie oddycha, kontrolując swój oddech, wie, że kontrola emocji to kontrola oddechu, wie, jak należy zachować się w lesie, nazywa uczucia, które przeżywa, wie, jak radzić sobie z uczuciami, które przeżywa, poprawnie używa pojęć: jeden, wiele, poprawnie stosuje liczebniki: pierwszy, pierwsza, pierwsze, kreśli cyfrę 1 po śladzie, rozpoznaje cyfrę 1 wśród innych cyfr.
Temat kompleksowy: „W krainie zdrowia”
Cele: samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę, określanie kierunku pisania (rysownia) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu, samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy, wyrabianie nawyków zdrowotnych, wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzącyc h zdrowiu, podejmowanie prób samodzielnego rozwiązywania problemu, wykorzystywanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny, poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
Temat kompleksowy: „Wśród zwierząt”
Cele:. rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi, improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki, bezpieczne posługiwanie się przyborami, sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach, formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi, wskazywanie kierunków od osi własnego ciała, rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze, nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym.
Temat kompleksowy: „Spotkanie z nauką”
Cele:. wykonuje ćwiczenia ruchowe i gimnastykę metodą Carla Orffa, kształtuje sprawność całego ciała i koordynację ruchową, rozwija motorykę małą poprzez ćwiczenia grafomotoryczne i lepienie z plasteliny, rozpoznaje i różnicuje dźwięki wysokie i niskie, ćwiczy pamięć i spostrzegawczość poprzez zabawy edukacyjne i gry stolikowe, wskazuje i nazywa zmiany zachodzące w przyrodzie, obserwuje owoce, warzywa i rośliny jesienne, rozpoznaje i nazywa członków rodziny i emocje, ćwiczy rozróżnianie liter (t, T) i samogłosek, kreśli litery po śladach, opisuje wygląd przedmiotów i zwierząt, stosuje określenia: większy/mniejszy, cięższy/lżejszy.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 6 LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2025 r.
E. Gil
A. Dębska
Temat kompleksowy: „Nasza grupa”
Cele: zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków, wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, odwzorowywanie elementów, gospodarowanie przestrzenią kartki, improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki, utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby, szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności, odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju, wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek
Temat kompleksowy: „Emocje i uczucia”
Cele: improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki, określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach, wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw, wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek, odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań, układanie rymów do podanych słów, wdrażanie do porządkowania sali po skończonej zabawie, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie funkcji językowych
Temat kompleksowy: „Jesienne impresje”
Cele: określanie kierunku pisania, rozwijanie koordynacji ruchowej, nabywanie płynności ruchów rąk, improwizowanie ruchowe do dowolniej muzyki, wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków, zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych, przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań, szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach, podejmowanie prób samodzielnego rozwiązywania problemu, czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie, posługiwanie się poprawną mową
Temat kompleksowy: „Babie Lato”
Cele: wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć, rozwijanie koordynacji ruchowej, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej, przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań, czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury, czerpanie radości
i satysfakcji z przebywania na łonie natury, samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie, formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji, rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie