Plan pracy gr I

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ
W ODDZIALE I DZIECI 3-4 LETNICH NA MIESIĄC LISTOPAD 2025/2026

 

Opracowanie: Joanna Szarota-Zając

                          Bożena Wilk

 

Temat: Co robimy w chłodne dni.

Cele główne:  Określanie stanu pogody i wybieranie, właściwego do pogody, ubioru, kształcenie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się. Poznanie rytmicznego następstwa dnia i nocy; rozwijanie sprawności ruchowych i manualnych. Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg/. Kształcenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia.

Temat: Nasza „Mała Ojczyzna”

Cele główne: Kształtowanie poczucia przynależności do najbliższego otoczenia – przedszkola, dzielnicy Krzyż. Rozwijanie zainteresowania swoim miejscem zamieszkania i jego historią. Budzenie szacunku i przywiązania do „Małej Ojczyzny” oraz ludzi w niej mieszkających. Poznanie charakterystycznych miejsc, instytucji dzielnicy. Budzenie dumy z miejsca, w którym dziecko mieszka. Rozwijanie postaw patriotycznych, uczenie odpowiedniego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego.

Temat: Ulubione bajki.

Cele główne: Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych podczas ,,Dnia Pluszowego Misia”. Aktywne włączenie

dzieci do przygotowania i uatrakcyjnienia wspólnego świętowania. Nabywanie umiejętności zabawy w zespole. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. Wzbogacenie słownika dzieci poprzez wykorzystanie literatury dziecięcej. Rozwijanie sprawności ruchowych i manualnych.

Temat: Opiekujemy się zwierzętami.

Cele główne:  Poznanie zwierząt domowych, ich charakterystycznych cech wyglądu; kształtowanie empatii w stosunku do zwierząt. Nauka piosenek z repertuaru 3-latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Grupa I

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej dla  dzieci 3/4 letnich

na miesiąc październik 2025r.

Opracowanie: J. Szarota- Zając,

B. Wilk

 

Tematy:

  1. Jesień w ogrodzie.
  2. Kolorowy zawrót głowy.
  3. Jesienne zwyczaje zwierząt.
  4. Zdrowe menu.
  5. Jak przekazujemy informacje?

 

Cele:

Jesień w ogrodzie

zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia

– zachęcanie do poznawania  wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów

– utrwalanie znajomości nazw wybranych warzyw

-kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)

Kolorowy zawrót głowy

-doskonalenie aparatu artykulacyjnego, poszerzanie zasobu słownictwa,

– utrwalenie znajomości kolorów

-rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów, zachęcanie do porównywania ilości

Jesienne zwyczaje zwierząt

-poszerzanie wiadomości nt.  lasu i jego mieszkańców

-zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie

-poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy

Zdrowe menu

-kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia

-poszerzanie wiedzy nt zdrowych produktów -zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów

Jak przekazujemy informacje?

–        poznanie współczesnych środków przekazu informacji; poznanie funkcji instytucji służącej do przekazywania informacji: poczta,

–        zapoznanie dzieci z pracą listonosza, wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą,

–        nauka piosenek z repertuaru 3-latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Współpraca z rodzicami:  Przekazywanie bieżących informacji o dziecku- spotkania indywidualne  oraz komunikator Classroom.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ
W ODDZIALE I DZIECI 3,4-LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2025/2026

Opracowały: J. Szarota-Zając B. Wilk

Temat kompleksowy: Jestem przedszkolakiem
Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie
przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Poznanie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie kodeksu grupowego
zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników.

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola
Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Zapoznanie
z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej. Przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla
społeczeństwa. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.

Temat kompleksowy: Jesień w parku, jesień w lesie
Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park, las. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki. Wyrażanie
obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej. Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie
głosek. Zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi.

Temat kompleksowy: Jesień w sadzie
Zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców jako źródła witamin. Wdrażanie do wypowiadania się na forum
grupy. Rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, matematycznych oraz w zakresie nauk przyrodniczych. Rozwijanie
kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się.