Plan pracy gr I

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY I DZIECI 2.5 i 3 LETNICH – Luty 2025 r.

 

                                                                                                                                  Opracowany przez: A. Remian, B. Wilk

 

1.Dokarmiamy ptaki zimą

Zapoznanie z wyglądem wybranych ptaków: sikorka, gil, kos. Uświadomienie konieczności niesienia pomocy ptakom zimą. Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, doskonalenie mowy. Rozwijanie ekspresji ruchowej i muzycznej. Rozwijanie kompetencji matematycznych. Usprawnianie grafomotoryki.

2.Coś z niczego.

Rozwijanie wyobraźni i kreatywności, umiejętności tworzenia nowych rzeczy z dostępnych materiałów. Rozpoznawanie i eksperymentowanie z różnymi materiałami. Rozwijanie zdolności manualnych i koordynacji ruchowej. Rozwój umiejętności współpracy, dzielenia się materiałami i pomysłami.

3.Zwierzęta egzotyczne                                                                                                                                                               

 Poszerzanie wiedzy o świecie poprzez poznanie wybranych zwierząt egzotycznych, kształtowanie pojęć: zoo, sawanna. Rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie poczucia słuchu i zachęcanie do tworzenia muzyki Doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-3,.Doskonalenie sprawności motoryki małej, poszerzanie doświadczeń plastyczno-technicznych, zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy.

4.Kosmos. 

Poznanie podstawowych elementów kosmosu, takich jak planety, gwiazdy, Księżyc, Słońce oraz rakiety. Zrozumienie pojęcia „noc” i „dzień”.  Zwiększenie ciekawości o nauce i przyrodzie. Budowanie zainteresowania światem nauki poprzez pytania i rozmowy o kosmosie.  Rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Poznanie prostych narzędzi do poznania kosmosu ,zabawy z teleskopem lub innymi prostymi narzędziami, które pomagają w odkrywaniu świata kosmosu.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 3-lenich na miesiąc styczeń 2025r.

 

Opracowanie: A. Remian, B. Wilk

 

Tematy:

  • Karnawał

Cele:

– rozwijanie wypowiedzi dzieci, zachęcanie do samodzielnych aktywności językowych

kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na  tempo  w muzyce, rozwijanie słuchu muzycznego

– zachęcanie do słuchania utworów literatury dziecięcej

  • Moja rodzina

Cele:

poszerzanie umiejętności wokalnych, rozwijanie poczucia rytmu i koordynacji wzrokowo-ruchowej 

– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wypowiadania się nt. narzucony i swobodny 

  • Dzień Babci i Dziadka

Cele:

– wzmacnianie więzi rodzinnych, zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla najbliższych

– rozwijanie słuchu muzycznego i  poczucia rytmu u dzieci ,rozwijanie pamięci słuchowo-ruchowej

– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta

  • Zabawy na śniegu

Cele:

 -rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie procesów analizy wzrokowej i spostrzegawczości

-wdrażanie do bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie 

– wypowiadanie się nt. zjawisk zimowych, zachęcane do obserwacji zimowego krajobrazu

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY I DZIECI 2.5 i 3 LETNICH – GRUDZIEŃ  2024 r.

 

                                                                                                                                  Opracowany przez: B. Wilk, A. Remian

TEMAT :ODWIEDZI NAS ŚWIĘTY MIKOŁAJ

Cele: tworzenie miłej atmosfery świąt , kształtowanie wzajemnego szacunku do drugiego człowieka, zapoznanie z tradycjami polskimi związanymi ze Świętym. Mikołajem, doskonalenie aparatu artykulacyjnego, poszerzanie zasobu słownictwa,  utrwalenie znajomości kolorów 

TEMAT: NASZE ULUBIONE BAJKI
Cele: rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami, tworzenie sytuacji doskonalących mowę, zdolność koncentracji, skupienia uwagi, -rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów, zachęcanie do porównywania

TEMAT:CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
Cele: zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi, kultywowanie tradycji śpiewania kolęd, rozwijanie wypowiedzi dzieci, poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych, kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, wdrażanie do zgodnych zabaw zespołowych. 

TEMAT:JUŻ ZIMA
Cele:  zapoznanie z odpowiednim ubiorem w czasie zimy,  rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie prawidłowej postawy, wdrażanie do uważnego słuchania muzyki, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności manualnych i  wyobraźni, kształcenie nawyków higienicznych, wdrażanie do szanowania się nawzajem.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 2,5-3 letnich
na miesiąc listopad 2024r.

Opracowanie: A. Remian, B. Wilk

Tematy:
1.Dzień i noc.
2.Kapie, kropi, mży…
3.Dbamy o zdrowie.
4.Opiekujemy się zwierzętami.

Cele:
Dzień i noc.
– zapoznanie ze stałością następstw dnia i nocy
-kształcenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy o świecie

Kapie, kropi mży…
-poszerzanie wiadomości nt. zastosowania wody, zachęcanie do oszczędzania wody
– zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg/

Dbamy o zdrowie
– zachęcanie do dbałość o zdrowie poprzez wyrabianie nawyków higienicznych i dbałość o czystość
-wzbogacanie wiadomości nt właściwego ubioru dostosowanego do pogody

Opiekujemy się zwierzętami.
-rozwijanie zainteresowań zwierzętami
– zapoznanie z wybranymi zwierzętami domowymi, rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami hodowanymi w domu
– poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w kontakcie z nieznanym zwierzęciem /psem

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej w grupie dzieci 2,5- 3 letnich
na miesiąc październik 2024r.

Opracowanie: A. Remian,
B. Wilk

Tematy:
1.Jesień w ogrodzie.
2.Kolory wokół nas.
3.Co zwierzęta robią jesienią.
4.Wiem, co jem i dlatego jestem zdrowy.

Cele:
1.Jesień w ogrodzie:
– zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia
– zachęcanie do poznawania wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów
– utrwalanie znajomości nazw wybranych warzyw
-kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)

2.Kolory wokół nas :
-doskonalenie aparatu artykulacyjnego, poszerzanie zasobu słownictwa,
– utrwalenie znajomości kolorów
-rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów, zachęcanie do porównywania ilości

3.Co zwierzęta robią jesienią:
-poszerzanie wiadomości nt. lasu i jego mieszkańców
-zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie
-poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy

4.Wiem, co jem i dlatego jestem zdrowy:
-kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia
-poszerzanie wiedzy nt zdrowych produktów -zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 2,5- 3 letnich
na miesiąc wrzesień 2024r.

Opracowała: A. Remian

Tematy:
1. Jestem przedszkolakiem.
2. Moja droga do przedszkola.
3.Jesień w parku, jesień w lesie.
4. Jesień w sadzie.

Cele główne:
-zapoznanie z wyglądem własnej sali i imionami dzieci
-poznanie zwrotów grzecznościowych i wdrażanie do ich stosowania
-zachęcanie do samodzielnego korzystania z toalety oraz mycia i wycierania rąk
-nawiązywanie bliskiego kontaktu z nauczycielem
-kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek i wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce
-wdrażanie do bezpiecznej zabawy
– utrwalanie znajomości imion kolegów i koleżanek i zachęcanie do wspólnych zabaw
-wyrabianie nawyku stosowania form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi
-nabywanie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się
-rozumienie konieczności przestrzegania zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych
-grupowanie darów jesieni według kolorów; rozróżnianie kolorów i utrwalanie ich nazw
-wdrażanie do wyraźnej, zrozumiałej wypowiedzi
-zachęcanie do obserwowania liści i dostrzegania różnic w ich kształcie, barwie
-rozwijanie sprawności ruchowych

Skip to content