Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 4-5 letnich
na miesiąc październik 2025/2026 r.
Opracowały: M. Partyka, E. Stańczyk
Tematy:
- W sadzie i w ogrodzie.
- Złota jesień wokół nas.
- Dbam o swoje bezpieczeństwo.
- Ważne wynalazki.
- Sposoby na jesienną szarugę.
Cele główne:
Temat tygodnia: W sadzie i w ogrodzie.
Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw, poznanie znaczenie witamin dla zdrowia. Utrwalenie nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem; utrwalenie znajomości kolorów. Rozumienie pojęć dalej-bliżej. Rozwijanie inwencji twórczej. Doskonalenie uwagi i precyzji. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Kształtowanie umiejętności kulturalnego zwracania się do siebie.
Temat tygodnia: Złota jesień wokół nas.
Odkrywanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku. Rozpoznawanie gamy ciepłych barw. Poznanie właściwości jesiennych liści.
Wzrost wiedzy n/t różnych sposobów przetwarzania owoców i warzyw, gromadzenia przez ludzi zapasów na zimę, Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru oraz dzielenia zbioru na podzbiory. Rozwijanie umiejętności współdziałania. Kształtowanie poczucia rytmu.
Temat tygodnia: Nasze emocje i uczucia.
Utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię. Uświadomienie roli sygnalizacji świetlnej. Zachowanie ostrożności w pobliżu ulicy. Rozumienie pojęć: obok, między, na środku. Rozbudzanie ciekawości, pomysłowości. Rozwijanie zainteresowań technicznych. Doskonalenie sprawności ruchowej.
Temat tygodnia: Witamy jesień.
Poznanie działania i sposobów wykorzystania kilku urządzeń technicznych w gospodarstwie domowym. Uświadomienie dzieciom, w jaki sposób urządzenia techniczne ułatwiają ludziom życie. Rozwijanie umiejętności konstruowania zbiorów o takiej samej liczbie obiektów. Rozwijanie samodzielności i konsekwencji w działaniu.
Temat tygodnia: Sposoby na jesienną szarugę.
Wzbogacenie wiedzy n/t tego co zbierają ludzie, czym się zajmują. Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej. Rozwijanie zamiłowań czytelniczych. Kształtowanie sprawności grafomotorycznej. Podejmowanie prób rozróżniania stron lewa-prawa. Doskonalenie intuicji malarskiej.
Współpraca z rodzicami:
– komunikacja elektroniczna poprzez Google Classroom, kontakty telefoniczne, rozmowy indywidualne
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 4-5 letnich
na miesiąc wrzesień 2025/2026 r.
Opracowały: M. Partyka
E. Stańczyk
Temat tygodnia: Witajcie w przedszkolu
– Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem.
– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
– Przypomnienie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie i przestrzeganie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących
w przedszkolu.
– Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników.
Temat tygodnia: Razem jest weselej.
– Poznawanie zamiłowań i upodobań swoich kolegów, odkrywanie swoich mocnych stron, sposobów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
– Nabywanie świadomości dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i dorosłymi.
– Rozwijanie umiejętności opowiadania, pokonywania nieśmiałości podczas dzielenia się swoimi przemyśleniami na forum grupy.
– Wzbogacanie słownika przez kontakt z literaturą. Rozwijanie poczucia rytmu, odnajdywanie przyjemności podczas ruchu przy muzyce.
Temat tygodnia: Nasze emocje i uczucia.
– Uświadomienie dzieciom wartości wynikających z poznania i zrozumienia własnych stanów emocjonalnych oraz uczuć innych osób.
– Rozwijanie u dzieci zdolności do empatycznego odczuwania; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć przeżywanych w różnych
sytuacjach oraz radzenia sobie z nimi.
– Rozwijanie małej motoryki, precyzji i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych.
– Dostrzeganie i nazywanie różnic i podobieństw, utrwalanie pojęć: nad, pod, góra, dół.
Temat tygodnia: Witamy jesień.
– Podsumowanie wiedzy dotyczącej zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią
– Utrwalanie nazw darów jesieni, dobierania stroju odpowiednio do pogody; Rozbudzanie zainteresowań dotyczących przyrody.
– Rozwijanie umiejętności pracy w małych zespołach.
– Rozwijanie zmysłu dotyku, węchu, wzroku oraz umiejętności matematycznych poprzez zabawy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego