Grupa I
Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej dla dzieci 3/4 letnich
na miesiąc październik 2025r.
Opracowanie: J. Szarota- Zając,
B. Wilk
Tematy:
- Jesień w ogrodzie.
- Kolorowy zawrót głowy.
- Jesienne zwyczaje zwierząt.
- Zdrowe menu.
- Jak przekazujemy informacje?
Cele:
Jesień w ogrodzie
– zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia
– zachęcanie do poznawania wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów
– utrwalanie znajomości nazw wybranych warzyw
-kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)
Kolorowy zawrót głowy
-doskonalenie aparatu artykulacyjnego, poszerzanie zasobu słownictwa,
– utrwalenie znajomości kolorów
-rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów, zachęcanie do porównywania ilości
Jesienne zwyczaje zwierząt
-poszerzanie wiadomości nt. lasu i jego mieszkańców
-zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie
-poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy
Zdrowe menu
-kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia
-poszerzanie wiedzy nt zdrowych produktów -zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów
Jak przekazujemy informacje?
– poznanie współczesnych środków przekazu informacji; poznanie funkcji instytucji służącej do przekazywania informacji: poczta,
– zapoznanie dzieci z pracą listonosza, wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą,
– nauka piosenek z repertuaru 3-latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Współpraca z rodzicami: Przekazywanie bieżących informacji o dziecku- spotkania indywidualne oraz komunikator Classroom.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ
W ODDZIALE I DZIECI 3,4-LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2025/2026
Opracowały: J. Szarota-Zając B. Wilk
Temat kompleksowy: Jestem przedszkolakiem
Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie
przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Poznanie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie kodeksu grupowego
zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników.
Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola
Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Zapoznanie
z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej. Przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla
społeczeństwa. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.
Temat kompleksowy: Jesień w parku, jesień w lesie
Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park, las. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki. Wyrażanie
obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej. Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie
głosek. Zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi.
Temat kompleksowy: Jesień w sadzie
Zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców jako źródła witamin. Wdrażanie do wypowiadania się na forum
grupy. Rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, matematycznych oraz w zakresie nauk przyrodniczych. Rozwijanie
kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się.