Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 3-4 letnich
na miesiąc październik 2024r.
Opracowały: M.Partyka
K.Malinowska
Tematy:
1. Jesień w ogrodzie
2. Kolory wokół nas
3. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
4. Wiem, że zdrowo jem
5. Jak przekazujemy informacje?
Cele główne:
Temat tygodnia: Jesień w ogrodzie
– Poznawanie i utrwalanie nazw warzyw jakie występują w ogrodzie jesienią, określanie wielkości, kształtu i koloru, rozpoznawanie warzyw po wyglądzie.
– Kształcenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia.
– Zachęcanie do dbałości o zdrowie poprzez spożywanie warzyw pod różną postacią.
Temat tygodnia: Kolory wokół nas
– Poznawanie i utrwalenie znajomości kolorów, segregowanie przedmiotów według koloru, kształtu, budowy, porównywanie ilości;
– Kształcenie uwagi i słuchania ze zrozumieniem, poszerzenie zasobu słownictwa.
Temat tygodnia: Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
– Poznanie zwierząt leśnych i ptaków odlatujących na zimę, ich zwyczajów, sposobów przygotowania się do zimy; poznanie zasad właściwego zachowania się w lesie;
– Rozwijanie sprawności fizycznej – zręczność; wyrabianie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce, zmiany dynamiczne;
– Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami nad, pod, na, wysoko, nisko.
Temat tygodnia: Wiem, że zdrowo jem.
– Kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia;
– Rozwijanie sprawności manualnej, poczucia równowagi, sprawności ruchowej ogólnej, orientacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
Temat tygodnia: Jak przekazujemy informacje?
– Poznanie współczesnych środków przekazu informacji; poznanie funkcji instytucji służącej do przekazywania informacji: poczta;
– Nauka piosenek z repertuaru 3-4 latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie dzieci 3-4 letnich
na miesiąc wrzesień 2024 r.
K. Malinowska, M. Partyka
Temat kompleksowy: Jestem przedszkolakiem
Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Poznanie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników.
Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola
Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej. Przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych.
Temat kompleksowy: Jesień w parku, jesień w lesie
Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park, las. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki. Wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej. Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek. Zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi.
Temat kompleksowy: Jesień w sadzie
Zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców jako źródła witamin. Wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy. Rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, matematycznych oraz w zakresie nauk przyrodniczych. Rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się.