Plan pracy gr II

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej w grupie dzieci 4,5 letnich

 na miesiąc styczeń 2022 r.

 

      A.Remian, M. Kusiak 

  1. Zwierzęta zimą.
  2. Święto babci i dziadka.
  3. Bezpieczne zabawy na śniegu.

 

Cele :

Zwierzęta zimą.

– Rozwijanie zainteresowań wiedzą przyrodniczą;

– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;

– Poznanie sposobów pomagania zwierzętom podczas zimy;

– Zachęcanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat.

Święto babci i dziadka.

– Budzenie wrażliwości dla osób starszych oraz kształtowanie poczucia przynależności do rodziny;

– Kształtowanie szacunku do babci i dziadka;

– Czerpanie radości z przygotowania prezentów dla rodziny;

– Kształcenie myślenia matematycznego.

Bezpieczne zabawy na śniegu.

– Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu;

– Operowanie trójwymiarowymi figurami w przestrzeni;

– Budzenie zainteresowania kompozycjami artystycznymi; 

– Doskonalenie umiejętności tworzenia z sylab wyrazów;

– Wdrażanie do doskonalenia czynności ubierania i rozbierania się.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ DLA GRUPY DZIECI 4-5 LETNICH

 NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

M. Kusiak, A. Remian

                    

Temat kompleksowy: Odwiedzi nas Mikołaj.

  • Wdrażanie do kultywowania tradycji i zwyczajów.
  • Aktywne uczestniczenie w przygotowaniach do uroczystości.
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad sanitarnych.

 Temat kompleksowy: Urządzenia elektryczne.

  • Zapoznanie z zasadą działania wybranych urządzeń elektrycznych.
  • Aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Doskonalenie małej motoryki, kształtowanie gotowości do pisania.

 Temat kompleksowy: To już zima.

  • Kształcenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych i wyciągania wniosków.
  • Zapoznanie z właściwościami śniegu.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu. 
  • Doskonalenie umiejętności kodowania i odczytywania informacji.

Temat kompleksowy: W oczekiwaniu na święta.

  • Zapoznanie z tradycjami związanymi z Bożym Narodzeniem.
  • Kształtowanie inwencji twórczej, kultywowanie tradycji świątecznych.
  • Ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności wyodrębniania głosek.

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej w grupie dzieci 4,5 letnich na miesiąc listopad 2021r.

Opracowanie: A. Remian, M. Kusiak

  1. Jesienna szaruga.
  2. Dbamy o zdrowie jesienią.
  3. Tutaj rosły paprocie.
  4. Przyjaciel miś pije wodę.

Cele:

Jesienna szaruga.

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

Dbamy o zdrowie jesienią.

  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • dbanie o higienę poprzez: samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, utrzymywanie czystości, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, zachowywanie porządku w miejscu zabawy,
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania,
    z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,

Tutaj rosły paprocie.

  • nabywanie wiedzy o świecie dinozaurów,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rozwijanie umiejętności szeregowania i segregowania elementów,

Przyjaciel miś pije wodę.

  • tworzenie sytuacji do dzielenia się swoimi ulubionymi zabawkami,
  • budowanie wypowiedzi wielozdaniowej poprawnej gramatycznie,
  • kształtowanie pojęć matematycznych, porównywania elem. i tworzenia zbiorów, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • kształtowanie sprawności manualnej i rozwijanie wyobraźni w pracach plast.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 4-5 letnich

na miesiąc październik 2021r.

Opracowały:  M. Kusiak, A. Remian

Temat kompleksowy: Dary z ogrodu.

  • Wdrażanie do wnikliwej obserwacji przyrody jesienią.
  • Zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin.
  • Kształcenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad sanitarnych.

Temat kompleksowy: Co robią zwierzęta jesienią.

  • Zapoznanie z wyglądem i zwyczajami zwierząt leśnych.
  • Aktywny udział w zajęciach, wypowiadanie się na temat.
  • Nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według podanej cechy.
  • Doskonalenie pracy w małych grupach, wdrażanie do zgodnego współdziałania.

Temat kompleksowy: Kolory wokół nas.

  • Utrwalenie znajomości podstawowych kolorów oraz próby nazywania barw pochodnych.
  • Układanie rytmów i dostrzeganie jego regularności.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, nabywanie orientacji w przestrzeni.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborami.

Temat kompleksowy: Moje zmysły .

  • Zapoznanie z funkcja narządów: słuchu, wzroku, węchu.
  • Rozwijanie zmysłu słuchu, dotyku, węchu, wzroku.
  • Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 4-5 letnich

na miesiąc wrzesień 2021r.

Opracowały: A. Remian, M. Kusiak

Tematy:

1. Już jestem przedszkolakiem.

2. Idę do przedszkola.

3.Jesień zawitała w parku.

4. Co słychać jesienią w sadzie?

Cele główne:

-Integrowanie się z grupą rówieśniczą. Poznanie przedszkola i ustalenie zasad panujących w przedszkolu. Poznawanie podstawowych zasad korzystania z kącików zainteresowań.

-Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego; poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.

-Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała; poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.

-Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

-Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

-Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych: koło.

-Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami na , obok.

-Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

-Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp.

-Nauka piosenek z repertuaru; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Kontakty z rodzicami:

Zebranie ogólne i grupowe, indywidualne kontakty, wspieranie rodziców w procesie adaptacyjnym dziecka, przekazywanie bieżących informacji.

TypeError thrown

count(): Argument #1 ($value) must be of type Countable|array, string given