Plan pracy gr III

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 4-5 letnich

 na miesiąc październik 2025/2026 r.

Opracowały: M. Partyka

E. Stańczyk

Temat tygodnia: Witajcie w przedszkolu

Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem.

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

Przypomnienie  zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie i przestrzeganie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących

w przedszkolu.

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania  dorosłych  i wypowiedzi rówieśników.

Temat tygodnia: Razem jest weselej.

Poznawanie  zamiłowań i upodobań swoich kolegów, odkrywanie  swoich mocnych stron, sposobów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.

Nabywanie świadomości dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i dorosłymi.

Rozwijanie umiejętności opowiadania, pokonywania nieśmiałości podczas dzielenia się swoimi przemyśleniami na forum grupy.

Wzbogacanie słownika przez kontakt z literaturą. Rozwijanie poczucia rytmu, odnajdywanie przyjemności podczas ruchu przy muzyce.

Temat tygodnia: Nasze emocje i uczucia.

Uświadomienie dzieciom wartości wynikających z poznania i zrozumienia własnych stanów emocjonalnych oraz uczuć innych osób.

Rozwijanie u dzieci zdolności do empatycznego odczuwania; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć przeżywanych w różnych

sytuacjach oraz radzenia sobie z nimi.

– Rozwijanie małej motoryki, precyzji i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych.

Dostrzeganie i nazywanie różnic i podobieństw, utrwalanie  pojęć: nad, pod, góra, dół.

Temat tygodnia: Witamy jesień.

Podsumowanie wiedzy dotyczącej zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią

– Utrwalanie nazw darów jesieni, dobierania stroju odpowiednio do pogody; Rozbudzanie zainteresowań dotyczących przyrody.

– Rozwijanie umiejętności pracy w małych zespołach.

– Rozwijanie zmysłu dotyku, węchu, wzroku oraz umiejętności matematycznych poprzez zabawy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego

Przejdź do treści